Av Einebrant - 29 maj 2016 23:37

Måndag:
Första dagen på sista veckan kunde inte bli bättre :) En trevlig morgon med frukost och sedan gjorde vi iordning oss för dagen. Jag fick också träffa Chloes farmor som bor granne med dom.
Efter lunchtid åkte vi till Chloes syssling Antonio och sen åkte vi tre ner till Lille stad, idag var vädret mycket bättre så vi gjorde en sightseeing. Vi började att gå på ett nytt museum sedan visade dom mig den gamla delen av staden. Chloe fick ett samtal som tog ett tag så Antonio bjöd mig på en av Lilles speciella bakelser medan vi väntade på henne. En riktigt god marängbakelse med kaffe smak :D När hon var klar i telefonen gick vi vidare och köpte oss Creps ;) sedan tog dom mig till en parkering som var uppe på en byggnad så man kunde se Lille från ovan riktigt fin stad :)
De flesta i Frankrike är så smala men jag kan inte förstå de med alla dess godsaker. Ett mysterium :p
När klockan börja närma sig sex åkte vi tillbaka till Antonio och där fick jag träffa hans föräldrar vilket är då Chloes mammas kusin(mamman). Har verkligen hunnit träffa många av Chloes släktingar och även om de flesta inte pratar engelsks så har de varit väldigt trevligt att få se hur hon har det i sin vardag :) Jag har verkligen känt mig hemma och välkommen hos henne.
När vi åkte hem från hennes syssling åkte vi förbi en mataffär så jag kunde köpa lite frukt och snacks till min resa imorgon.
När vi kom hem satt hennes föräldrar och åt, de hade ett möte att gå på så de åt före oss. Chloe tog då med mig ut och visade deras trädgård och omgivning verkligen fint :D
Efter våran rundtur åt vi middag tillsammans med hennes lillebror och sedan satt vi och pratade hela kvällen.

Tisdag:
Alarm 06:00 dags att rulla vidare :( Har haft en underbar men kort tid här i Lille. Hoppas att nästa gång vi ses är det hemma i Sverige men annars åker jag gärna tillbaka :D
Gjorde iordning min matsäck och vi åt frukost. Sedan var det dags att åka ner till tågstation då mitt tåg gick 8:02
Ännu ett hejdå, något jag verkligen hatar men de börjar bli lättare och lättare då jag kände att detta var bara ett hejdå för en kort stund. Jag vet att vi kommer ses igen :D
Tågresan gick bra och byter i Strasbourg gick smidigt, behövde inte ens byta perrong. När jag kom fram till Basel stod Ellie på perrongen och väntade :D Så kul att få träffa henne igen.
Efter vi låst in min väska i ett skåp på centralen så visade Ellie mig Basel, en väldigt trevlig stad. Vi åt lunch på ett nytt hamburgerställe och sedan tog vi en kaffe medan vi fortsatte med sightseeingen i Basel. Efter sightseeingen tog vi oss hem till Ellies hemby. Hennes pappa plockade upp oss på en tågstation och körde oss hem. Ellie bor i en liten by utanför Basel som heter Läufelfingen. När vi kom hem visade Ellie mig vart jag skulle sova, de bor i en lägenhet högst upp men äger också en liten lägenhet på bottenvåningen så i "gäst lägenheten" var det bäddat åt mig :) Sen var det middag, Ellies mamma hade gjort Creps. De är så söta och verkligen fixat allt i glutenfritt <3
Först fick vi sallad till förrätt, sen Creps med köttfärs fyllning eller ost fyllning och till efterrätt Creps med bär och grädde :)
Efter middagen kollade jag och Ellie på film eller ja vi pratade mest. Ellie sover också i gästlägenheten så jag slipper sova själv :D
Hade en riktigt bra första dag i Schweiz <3

Onsdag:
Idag hade vi bestämt att åka till Bern(Schweiz huvudstad) tillsammans med Ellies bästa vän Selina och hennes nya lilla hund Lucky. Så vi mötte Selina vid elva och sedan åkte vi till Bern. Väl i Bern visade dom mig runt i gamla stan. Sen gick vi och kollade på deras Björnar i björngropen. Efter de gick vi upp på en höjd så man kunde se utöver hela staden. Där drack vi kaffe och satt i en park och pratade. Sen började det små droppa så vi bestämde oss för att börja vandra ner igen och börja gå tillbaka mot bilen. På väg tillbaka var det väldigt mycket trafik så vi satt i bilkö över en timme innan vi var tillbaka i Läufelfingen :) Idag hade Ellies pappa bjudit hem några av hans arbetskollegor på middag och de bjöd på pizza, vilket de tillagade i grillen. Åter igen glutenfritt till mig, tror de var den godaste glutenfria botten jag ätit hittills så perfekt :D
Det blev en lång men väldigt trevlig middag, alla försökte prata engelska så jag skulle förstå men ibland föll de tillbaka till deras språk vilket för mig är helt okej, de är ganska normalt :)

Torsdag:
Idag åkte jag och Ellie till Luzern, Ellies favorit stad. Riktigt bra väder så upplevelsen blev extra bra.
Vi började med att gå runt och kolla på stan påminde mig lite om Gamla stan hemma. Sen tog vi en båt till en annan stad Rigi och där åkte vi en slags spårvagn upp till toppen på ett berg (Queen of the Mountain). På toppen åt vi lunch och sedan vandrade vi en bit ner till en station där man kunde åka gondol ner igen. Gondolen ledde oss ner till byn Wiggis och från där tog vi först en buss och sedan ett tåg för att komma tillbaka till Luzern. När vi kom tillbaka började vi med att ta ett gals vin på en uteservering vid vattnet. Vi gick sedan runt en stund i stan igen innan vi tog oss hemåt igen. Vi hade bestämt med Ellies föräldrar att vi skulle äta middag vid sju. Idag skulle jag bli bjuden på raclette, vilket jag hade hört va riktigt gott och det stämde mycket bra :) För mig som älskar ost så var det en fanatisk middag. Vi satt ute på gästlägenhetens uteplats i kvällssolen.
När vi ätit färdigt huvudrätten, dukade vi av allt och förflyttades oss upp till deras lägenhet för efterrätt. Ellies mamma hade gjort hemmagjord chokladmousse med schweizisk choklad :) supergott!
Vi avslutade kvällen med att spela olika Wii spel med Ellies storebror nere i gästlägenheten.

Fredag:
Idag började vi dagen långsamt. Vi började med att kolla på en film och bara chillade. Sen gick vi upp och började förberedda för dagens äventyr :D
Idag stod segling på schemat med Ellies föräldrar. Dom äger ingen egen båt men de är med i en grupp där de kan hyra båt.
Perfekt väder för segling, både sol och vind. Efter några timmar på sjön vände vi tillbaka och på vägen hem stannade vi för middag. Vi åt middag på en liten restaurang som är känd för sin kyckling. Så vi alla fyra åt kyckling. Riktigt god mat och trevlig atmosfär. När vi kom tillbaka hem hade jag och Ellie tjejkväll med skönhets fix och töntiga tjejfilmer :p

Lördag:
Efter för få timmars sömn var det nu dags att gå upp. Ellie hade ett jobb uppdrag som började 8:30 så vi åt frukost och sedan åkte vi alla (hennes föräldrar) och lämnade henne vid hennes jobb och sedan körde hennes föräldrar mig till flygplatsen. Riktigt snällt av dom då de inte bor direkt vid Zürich så det tog ca 50min för dom att köra mig.
Att åter säga hejdå var jobbigt men eftersom jag vet att hon kommer till mig om tre veckor så var det ett enkelt hejdå denna gång också :) Jag var i god tid på flygplatsen så jag strosade runt i taxfree innan jag gick till gaten och kollade klart på en film jag börjat med hemma hos Chloe :)
Så ja nu sitter jag på flyget hem. Känns väldigt skumt att veta att detta flyg kommer landa på Arlanda, att nu är den långa resan över. En del av mig vill bara resa vidare men den största delen vill bara hem nu och landa lite i verkligheten. En sån otrolig upplevelses jag har haft de senaste 37 veckorna är obeskrivlig, jag kommer alltid ha ett underbart minne att ta med mig vart jag än i världen är. Och jag kommer alltid vara tacksam över alla fina människor jag har fått lära känna under den här resan och kan bara hoppas att de är vänner jag snart kommer se igen :)

Omg vilket mottagande jag fick på Arlanda, helt magiskt. Jag är verkligen överlycklig över att ha så fina människor omkring mig <3 Efter den fina mottagningen hade mamma och mina vänner fixat mat och fika hemma. En helt otrolig fin överraskning och jag kan inte med ord beskriva hur lycklig jag är.
På kvällen tog mina fina vänner med mig till Olearys för Bowling och sedan åt vi middag på Bistro. Att få umgås med mitt gäng igen är oslagbart. Jag känner mig så lycklig!
Natten avslutade också på nästa sätt ;)

Söndag:
Första morgonen i Sverige började också på bästa sätt innan jag åkte och mötte mamma i Solna, för att spendera tid tillsammans på morsdag och för att kolla in Mall of Scandinavia :) Ett riktigt bra galleria, mamma var en bra guide då hon har vart där ett antal gånger :) Sen åt vi lunch och efter lyxade vi till det med Frozen Yoghurt :)
När vi kände oss klara åkte vi hem och nu försöker jag få ordning på allt mitt kaos. De är lite att fixa efter 37 veckor borta :)
Kvällen avslutades i soffan med mamma och pappa och filmen Mamma Mia. Sen tog jag ut Trassel på sista promenaden för dagen, så härligt att få ha henne igen <3

Ja då var resan över. Nästan hela 37 veckor och ja vilken resa. Åter igen tack till alla som stöttat mig under resans gång, det har betytt massvis för mig. Jag kommer aldrig ångra denna resa men jag vet nu att det är hemma bland familj och vänner jag ska vara för det är här jag trivs bäst <3

Av Einebrant - 23 maj 2016 09:30

Måndag - sista dagen på Hawaii :(
Vi startade dagen tidigt idag också för att hinna med en till Hike. Idag stod jobbiga Kokohead på schemat. Jag ville inte att Angelica skulle missa den. Vilket jag ångrade lite när vi kol dit, jag vet att jag tyckte den var jobbig förra gången jag och T hjorden den men herregud idag var det ännu jobbigare, iaf för mig. A var pigg och gjorde den på 26 min :) Men åter igen så värt de när man kommer upp och får se utsikten <3 Vi hade med oss mackor att äta på toppen men ingen av oss var så hungrig, jag åt en halv och A fick i sig 1/4 ;) När vi avnjutit utsikten och tagit lite coola kort började vi ta oss ner, vilket inte är lika jobbigt men inte lätt. Vi trodde vi skulle ha ont om tid men vi hade gott om tid. När vi kom ner åkte vi tillbaka till hostlet för att duscha och checka ut. När vi gjort de åkte vi till Applestore för att kolla om dom kunde hjälpa mig med min iPad och ja de kunde dom, efter lite svårigheter så är den nu återställd och funkar igen :D Efter de åkte vi och lämnade tillbaka hyrbilen för att sedan åka till flygplatsen. Vi checkade in och säkerhetskontrollen gick smidigt. Vi köpte sushi till lunch och lite snacks att ha på flyget.
Nu sitter vi på flyget, vi båda har försökt att sova då vi lämnade Hawaii 14:55 måndag och landar tisdag 06:05 vilket betyder att vi borde sova eftersom vi förlorar en natt. Men tro det eller ej inte ens jag kan sova. Inte alls trött :p Vi har båda hunnit med två filmer och nu kollar vi tillsammans på Titanic. Det är ca 3h 30min kvar innan vi landar. Hoppas vi kan lycka somna iaf en stund innan vi landar.

Tisdag:
Vi landade strax efter 06:00, ingen av oss hade sovit kanske totalt lyckades vi sova 1h.
Vi hämtade våra väskor och sedan tog vi tåget till Penn station och sedan från där tog vi tunnelbanan till hostlet. Våra sängar var klara så vi fick checka in på en gång vilket var väldigt skönt. Vi gick upp med väskorna. Angelica har övre sängen och jag har under. Också skönt att vi fick samma våningssäng och en närmast fönstret, perfekt vill jag säga som van hostel boende ;)
Vi bytte kläder och gav oss ut på stan. Vi började med att köpa en stor kaffe var och lite frukost på Starbucks. Sedan började vi med att åka till 9-11 memorials efter de gick vi till Wall street, sen köpte vi sallad som vi tog med oss på Staten Island färjan. Så på vägen till Staten Island kollade vi på Frihetsgudinnan och på Manhattans skal. Sen när vi kom fram till Staten Island gick vi bort till deras memorials från 9-11 innan vi tog nästa färja tillbaka. På vägen tillbaka åt vi våra sallader och bara vilade(vi var ganska trötta) När vi kom tillbaka till Manhattan beslutade vi oss för att åka tillbaka till hostlet för att ta en powernap.
Efter våran powernap tog vi oss ut igen, vi gick den här gången. Vi började med att gå till Time Square och där passade vi på att äta middag på Olive Garden. Efter det gick vi till Perry street och kollade på Carrie Bradshaw trappan <3 sen gick vi vidare ner till Brooklyn bridge. Vi gick bara ut en liten bit innan vi vände tillbaka. Sen åkte vi till Grand central station och kollade in den innan vi åkte tillbaka mot Hostlet. På hostel hade min kompis Max en comedy night, vi var lite sena men vi smög in och sen kollade vi på den showen innan vi trötta som tusan gick och la oss strax innan midnatt.

Onsdag:
Vi sov till vi vaknade så runt 9 sen gick vi upp klädde på oss träningskläder och begav oss mot central park vilket var Angelicas önskan att få ta en springtur där :) så nu var det check ;)
Efter löpturen gick vi till ett 50-tals diner och åt frukost, Big Daddys. Mycket mysigt och mycket mat.
Efter de gick vi tillbaka till Hostlet och duschade och gjorde oss iordning för en dag på stan. Vi började att stanna till på 47 Amsterdam ave, en gata som är "med" i How met your mother. Sedan fortsatte vi ner mot Empire state building, vi hade verkligen tur idag. Nästan ingen kö alls så allt gick väldigt smidigt :) Fröken i biljett försäljningen var dock väldigt trött och otrevlig :p
Det var en magisk utsikt från toppen och vi hade tur med vädret medan vi var där uppe för det regnade lite till och från under hela dagen.
Efter empire state så gick vi till time square och där köpte vi oss biljetter till musikalen Lejon kungen. Så det väntar imorgon.
När vi gjort de vandrade vi ner till Chinatown, där åt vi en mycket god middag. Efter de gick vi igenom Little Italy. Efter de bestämde vi oss för att besöka Coyote ugly, klart Angelica också måste få se den baren. Vi hade tänkt ett snabbt besök men de slutade med ett längre ;) nu sitter vi på tunnelbanan hem igen till hostlet och jag gissar att vi kommer somna ovaggade ikväll också ;)

Torsdag:
Ojoj sovmorgon ända till 11 ;p riktigt seg morgon undra vad de kan bero på ;)
När vi kommit igång började vi dagen med att åka till den berömda High Line. En park/promenad sträcka som är bygg över en gammal järnväg. Första delen var inte jätte trevlig mycket byggarbeten runt omkring men efter en bit blev det mysigare och mysigare <3 Ja jag är riktigt förälskad i denna stad.
När vi gått från ena sidan till andra sidan gick vi och åt frukost fast lunch. Sen gick vi tillbaka till Chinatown för att köpa en ny väska som Angelica kan ha som handbagage så hon kan ta hem mina saker ;) Jag hittade en riktigt smart väska så jag köpte den. Sen gick vi igenom Little Italy på väg tillbaka och då stannade vi och köpte en glutenfri Creps med nutella att dela på. Sen tog vi oss tillbaka till hostlet. Där packade vi om våra väskor så nu har jag bara med mig kläder för en vecka, och resten får Angelica med sig hem <3
Våran kvällsaktivitet ikväll var musikalen :D vi båda var väldigt förväntansfulla och vilken show! Jag får gåshud bara att skriva om det nu. Värd varenda krona. Helt sjukt bra, tyvärr var det förbjudet att ta fotografier under showen men jag hittade några bra bilder på Google som jag la in ;) Vi firade kvällen med att köpa champagne till föreställningen. Vi fick detta i två plastmuggar med lock. Ja en souvenir kopp är väl alltid kul att ha ;)
Efter den magiska showen gick vi runt i lite olika affärer på Time Square innan vi bestämde oss för att det kanske var dags för lite middag (22:30). Vi åt middag på Bubba Gump, bra mat :D Efter de fortsatte vi i lite affärer innan vi tog oss tillbaka för att sova.
En sjukt bra sista kväll i världens bästa stad, jag är verkligen inte redo att åka vidare men nya äventyr väntar och förhoppningvis kommer jag kunna åka tillbaka till New York snart igen <3

Fredag:
Jaha då var sista dagen för den här gången i USA kommen. Mycket blandade känslor och sjukt många tankar men jag och Angelica gjorde det bästa av dagen. Vi började med en frukost vid Penn station innan vi gick vidare till Victoria Secret. Angelica köpte underkläder och jag köpte två nya bodyspray då mina var slut. Efter VS var det dags att ta sig tillbaka till hostlet för att hämta upp väskorna och ta sig mot EWR, Angelicas flyg gick 17:35.
Vi valde att gå tillbaka så idag gick vi vägen igenom Central Park. Mycket folk och mycket fint väder. Jag har sagt det förut men New York klart bästa staden i USA <3
När vi fått ut väskorna tog vi först tunnelbanan till Penn station igen för att där ifrån ta Air train till EWR. Vår tanke var att äta lite sen lunch när A checkat in "sin" väska vilket egentligen var fylld till 95% mina saker ;) Men tyvärr fanns alla restauranger bakom säkerhetskontrollen så det blev till att säga hejdå. Alla hejdå har varit jobbiga den här resan men den här var okej, då jag vet att vi ses om en vecka igen :)
När jag vinkat av henne gick jag till informations disken för att få hjälp med ta mig till JFK där mitt flyg gick ifrån. Tjejen i info disken var väldigt trevlig och det slutade med att jag tog en shuttel buss. Det tog va 1,5h mellan flygplatserna. Men jag hade gott om tid då mitt flyg gick inte förens 23.00
Innan jag blev upphämtad av minibussen köpte jag mig en kaffe och frukt från Starbucks. Hann inte dricka upp de innan dom kom.
Jag somna såklart under bilresan så för mig gick det rätt fort. Dock väldigt varmt i bilen vaknade alldeles svettig :/
Jag kom fram till JFK strax efter 18, eftersom de var väldigt långt kvar innan mitt flyg skulle avgå och väldig lång kö till incheckningen så placerade jag mig på ett ställe nära ett kontantuttag så jag kunde ladda upp telefonen och samtidigt prata longdistance calls ;) När klockan började närma sig 20 gick jag och checkade in och sedan igenom säkerhetskontrollen och sedan satt jag i gaten och kollade lite på Netflix och bara väntade. I gaten bredvid var det Norrweigan till Arlanda, så mycket blandade känslor. Hade varit skönt att bara få åka hem. Fast jag ser sjukt fram emot att få träffa både Chloe och Ellie så en vecka till vad gör de ;) Jag satt såklart vid fönstret och efter maten serverats och de hade plockat bort skräpet så somnade jag sen sov jag fram tills de kom med lite frukost.

Lördag:
Landade i Köpenhamn strax efter 12 och mitt flyg till Paris avgick 13:34 så det räckte gott och väl med tid. Det gick smidigt igenom passkontrollen och sen låg den nya gaten rätt nära. Jag pratade lite med mamma innan de var dags att gå ombord.
Väl ombord på planet gosade jag upp kudden mot fönstret och sen sov jag fram till vi landade ;) så skönt att kunna sova så.
Nu började det nya äventyret. Att flyga till olika ställen är jag bra på nu men att nu ta sig från flygplatsen in till Gare du nord skulle bli en upplevelse men de gick väldigt smidigt. Det var när jag kom fram till Gare du nord utmaningen började. Jag skulle här ifrån ta mig till Lille. Vilket inte var det lättaste. Efter jag frågat två personer och de skickat mig fel och informations disken var stängd så skrev jag till Chloe och skickade bilder på vart jag var så hon guidade mig fram, och efter lite fram och tillbaka så lyckades jag köpa en biljett från en maskin och hitta den stora tågstationen.
Tåget till Lille från Paris tog ca 1,5h och där stod Chloe och väntade på mig <3 Vi började att åka hem till Chloe, dom bor en bit utanför Lille. Hon bor hemma hos sina föräldrar ute på landet i ett gigantiskt hus. Riktigt vackert, omgivningen är också fantastiskt. Jag började med att duscha och byta om sen åkte vi till Chloes moster på middag. Vi var lite sena så när vi kom hade alla andra redan ätit men de satt vid bordet och höll oss sällskap. De hade väntat med efterrätten så de kunde äta den med oss. Det är egentligen bara Chloe som pratar engelska hennes mamma och pappa försöker men de är svårt att förstå ibland vad de menar ;) en av hennes kusiner pratade lite engelska, men annars var det mest franska vid bordet och Chloe gjorde allt för att översätta. Vi var där strax till efter elva så efter åkte vi bara hem och sov.

Söndag:
Sov tills vi vaknade sen åt vi frukost och sedan fixade vi en biljett till mig från Lille tågstation till Basel tågstation. Sen satt vi mest och pratade och funderade ut vad vi skulle göra idag. Vädret var inte på vår sida, regnade och blåser en del men efter vi ätit lunch med Chloes familj åkte vi ner till Lille, vi började att gå på konstmuseum, sedan gick vi och tog en fika på Chloes favorit cafe och sen avslutade vi eftermiddagen med bio. Vi såg Cafe society, ingen film jag skulle rekommendera. En film ni kan se hemma i brist på annat, men de var trevligt ändå nu har jag varit på bio i Frankrike ;)
När vi kom hem var klockan strax efter åtta, Chloes mamma hade lagat middag så vi åt sen bestämde vi oss för att kolla på en till film innan vi gick och la oss. Jag valde film, det blev The Bucket list. Jag har redan sett den men de var Chloes första gång och hon tyckte den var bra så det var ett bra val av mig :p
Efter de pratade vi lite mera och sedan blev det till att sova.

Tack Angelica för en fantastisk resa, så glad att du tog dig tid att komma och hälsa på mig, det har verkligen vara underbart <3 En resa vi aldrig kommer glömma. Det är helt sjukt att min resa i USA är över dock och att jag är i Frankrike nu och på tisdag åker jag till Schweiz, är så lycklig lottad som har fått chansen att göra denna fantastiska resa. Jag ser fortfarande fram emot att komma hem för jag saknar er alla där hemma extremt mycket men nu börjar separation ångesten av mitt liv på resande fot krypa fram. En del av mig vill bara resa längre och en del av mig vill verkligen komma hem. Men hur jag än vill så kommer jag hem på lördag, och när jag väl landar så tror jag att jag kommer vara lika lycklig som jag är nu <3

Vår hyrbil :)

Hej då Hawaii :,(

Av Einebrant - 18 maj 2016 06:00

Måndag:
Idag kollade jag veckans schema det första jag gjorde när jag vaknade och det var tur.. För de hade flyttat våran surf den veckan också. Så jag väckte Therese och vi tog oss ner till skolan.
Surfen började 10:00. Vår sista surf lektion, och idag gick det riktigt bra och jag fick beröm av läraren han var väldigt nöjd med mig :D skrapade dock upp benet men de går ju över, skrapsår är ju inget man överlevt förut :p
Sen hade vi en liten paus mellan 12:30 till 14:30 så vi åt lunch och chillade lite innan vi tog oss tillbaka till skolan för vår engelska lektion.
Skolan sluta 17:20 då hade skolan fixat lite mingel för oss som var över 21. Jag stannade och tänkte socialisera mig men slutade med att jag tog ett glas champagne och sen hängde jag och Therese med varandra tills jag druckit upp :p sen tog vi oss hem. Åt middag och började planera packningen. Jag kollade på Grey innan jag somna.

Tisdag:
Tidig skola sen blev det strand dag. Vi låg på stranden från ett till fyra (jag hade solkräm men röd som en tomat när vi lämnade) På vägen hem gick vi till Alamoana köpcentrum för Therese hade sett ett par skor hon ville köpa. Sen kollade vi runt i lite affärer innan vi avslutade att besöka ett bageri för att köpa en tårta att ge till familjen som tack för att vi fått bo där :) När vi kom hem hade Cherry köpt fisk till middag så hon stod och förberedde den så vi började med att packa sen kom Lee upp och sa att middagen var klar. Så vi åt middag tillsammans sen åt vi tårta. Pappa Daniel jobbade natt så han var inte hemma. Men vi sa hej då till Lee och Cherry innan vi sa god natt för de skulle åka tidigt på morgonen och vi hade sovmorgon.
Vi tvättade alla våra kläder och packade våra väskor. Helt sjukt kan inte fatta hur mycket jag har, har redan skickat hem 23kg med mamma och pappa :p Tur är det att Angelica kommer med en resväska imorgon ;)
Innan vi gick och la oss fick jag också posten som kommit idag och i den hade jag fått tre fina födelsedagskort och ett paket med gott och blandat i <3 jag förstår varför jag har haft så mycket hem längtan. Vem skulle inte sakna så underbara människor jag har runt mig <3

Onsdag:
Började dagen med att packa ner till allra sista. När pappa Daniel kom hem från jobbet så körde han oss ner till Waikiki och vårt hotell. Där vi lämnade våra väskor och checkade in. Vi fick inte vårt rum då klockan bara var strax efter 9 på morgonen men de gav oss bra service och tog hand om våra väskor tills senare.
När allt de var klart gick vi till Army Beach för att möta upp skolan där. Idag stod Field day på schemat plus våran examens dag.
Började dagens aktivitet med att hedra alla oss som tog "examen" vi fick varsin fin hat och sen delades ut lite bemärkelser och sen fick vi alla bli uppropade en och en och ta hand med rektorn :p Efter de tog vi lite grupp kort och sen började lekarna :D Jag gillade personerna i mitt lag men inte lagnamnet de hade hittat på medan jag var i Vegas... Vi var Trumps! Och våran hejja ramsa var Jump Jump Jump ... TRUMP! Omg! Jag var inte direkt nöjd men jag gick IB helhjärtat och peppade laget och tvingade dom göra ringen efter varje gren även om vi inte vunnit. Vi hade en riktigt bra lagkänsla så de ska va ;) Tyvärr vann vi inte det hela men vi lyckades vinna två grenar och komma två i en. Så det var helt okej :) Jag tyckte det var en riktigt rolig dag faktiskt :) När alla grenar var över och vinnaren hade utsetts så gick alla elever och lärare tillbaka till skolan för att äta lunch. Det var fullproppat med folk i vår lilla skola men även där var det väldigt trevligt. När jag och Therese ätit upp sa vi hej då till våra klasskamrater eftersom vi inte tänkte komma tillbaka torsdag och fredag för nu tyckte vi att vi var klara vi hade ju fått vår avslutning ;) plus att Angelica var ju på ingång så jag var redo att starta semestern. Så vi lämnade skolan och gick till hotellet för att få vårt rum. Där duschade vi och sen vilade vi någon timme innan vi tog oss ut på Waikiki igen för middag. Det blev middag på Hard rock cafe vi delade på två förrätter, jag drack en drink och "ungdomen" tog en smoothie ;) efter de tog vi bussen ut till flygplatsen. Bussen var 20 min sen och buss chauffören körde mot enkelriktat en gång. Han var inte helt med tydligen ;) Angelica hann landa och få sin väska innan vi hann dit men det var underbart att få träffa henne igen. Så fort jag såg henne sitta där och vänta på oss så sprang jag till henne! <3 När kram kalaset var över tog vi en taxi tillbaka till hotellet. Klockan var efter elva när vi kom tillbaka och alla var trötta så de var bara att sova :)

Torsdag:
Vi sov tills vi vakna och som vanligt vaknade jag runt åtta :/ Efter ha kollat på mobilen och försökt somna om så såg jag till att de andra två också vaknade till liv ;)
Vi gjorde oss iordning och gick till ett frukost ställe nära skolan. Ett ställe vi kollat in varje dag påväg mot skolan. Vi skulle träffa Bryson(EF aktivitets kille) kl 11:30 för att åka på Horseback riding, vilket var Therese önskan att få göra innan hon åkte hem.
Vi hade specifikt bett om att få gå på en avancerad tur då vi alla tre har ridit förut och tycker att en skritt tur i skogen är inte det roligaste. Så jag och Therese hade till och med sagt nej till en av våra klasskamrater som aldrig ridit förut att få följa med, eftersom vi ville rida fort :)
När vi kom dit verkade allt sjukt bra och personalen var väldigt trevliga och hästarna var väldigt fina. Jag fick en häst som heter Polly och hon var verkligen inte på bra humör men det gick bra. Och det var riktigt magiskt att få rida på en vit sand strand och magiska vyer men när vi bara skrittas oss igenom allt och är på g hem frågar vi om vi kunde trycka på lite och de kunde vi inte. Tydligen då hade sälj killen inte informerat om vad vi betalat för och vad vi önskade.
Men i allt så var det en trevlig upplevelse och en bra start på "semestern" <3
När vi kom tillbaka till skolan gick vi upp och hämtade våra diplom och testresultat och vilket jag hade trott så gick det inte bra på mitt Graduation test men men jag avslutade i C2 vilket är högsta nivån på EF, så får väl vara nöjd med de antar jag. (Besviken på testen vilket visade att jag var på samma nivå nu som jag var på när jag började i september nivå B2)
Efter de gick vi tillbaka till hotellet, duschade av oss hästlukten och gick ut och åt. Ikväll åt vi på en resturang vid stranden som heter Dukes. Riktigt god mat. Angelica kämpade med sin mat ett bra tag så jag och Therese hann dela på en Hula paj till efterrätt innan hon var klar med sin huvudrätt ;)
Efter middagen gick vi till footlocker och köpte oss ett par varsina röda Adidas byxor(jag och Therese alltså) dom var riktigt coola ;) sen strosade vi runt lite i olika affärer innan vi gick tillbaka till hotellet. När vi kom dit däckade Angelica väldigt snabbt(jetlag) och jag och Therese försökte få ihop våra packningar på bästa sätt, innan vi också somna.

Fredag- Hej då Therese :'(
Idag var det Therese sista halv dag på Hawaii. Hennes flyg gick runt tre på eftermiddagen så vi började dagen tidigt med att gå till stranden och avnjuta det fina vädret. Strax efter halv elva gick vi tillbaka till hotellet rummet för att duscha och checka ut.
Efter vi checkat ut lämnade vi våra väskor i lobbyn och gick till Jamba Juice för en sista lunch där.
När vi ätit upp tog vi en sväng på huvudgatan innan vi gick tillbaka till hotellet för att hämta väskorna och från där ta en uber till flygplatsen :(
Jag och Angelica hade gjort en hyrbils reservation från flygplatsen fre-mån så vi kommer nu ha bil resten av vår vistelse.
När vi kom till flygplatsen såg vi till att T checkade in sen lämnade vi henne vid säkerhetskontrollen :(
Vi hittade våran shuttel buss till hyrbilsfirman och vi var inte ensam om man säger så. Riktigt mycket folk som skulle hämta ut bil samtidigt som oss. Men iaf Angelica vaktade väskorna medan jag hämtade ut bilen. Vi fick en uppgradering från minsta bilen (Kia rio) till en Toyota prius vilket var generöst :)
Vi åkte direkt från hyrbilsfirman till Pearl Harbor memories. Vi kom dit två timmar innan stängning så vi hann inte med alla olika platser men en riktigt cool upplevelse att fått ha vart där iaf :)
Efter de tog vi bilen och åkte så långt västerut man kunde köra till Kaena point. Där upplevde vi underbar miljö, helt magiskt. Vi var där tills solen gick ner. Då vände vi tillbaka för att åka och checka in på vårt hostel.
När vi checkat in och hittat en parkering för bilen. Gick vi ut för att äta. Vi stannade på ett sushi ställe. Jag och Therese var där för några veckor sen också, så jag visste att det var supergod mat. Efter de gick vi och köpte ett glas på Hard Rock till Angelicas granne Micke. Sedan tog vi oss hem via stranden.
Trötta och nöjda med dagen. Vi somnade både två väldigt snabbt.

Lördag - Eurovision Final ! :D
Vi hade idag bestämt oss för att se andra sidan av ön men också såklart se Eurovision finalen och eftersom den började 21 hemma i Sverige så började den 09:00 här. Så vi gick upp vid sju för att äta frukosten som ingår på vårt hostel, men nej den serveras inte förens 09:00 så vi tog bilen och så ställde jag in gps på den nordligaste Starbucks. Den låg i mitten av ön så det var perfekt. När vi började närma oss den inser vi att just den Starbucks ligger mitt i ett militär område så den kommer vi inte åt. Tur va så låg den näst nordligaste inte så långt bort. Så vi fick vända tillbaka och köra ca 10 min åt andra hållet igen. När vi äntligen kom fram beställde vi frukost. Jag hade tagit med min IPad för att vi skulle kunna titta på en större skärm än telefonen men icke! Min IPad har gett upp och ville inte starta :/ (måste gå till Apple och kolla om dom kan hjälpa mig)
Så det blev att kolla via telefonen ändå men det gick bra ;)
Vi kollade alla bidrag innan vi gav oss vidare upp mot North Shore. Mamma och Lillan höll oss uppdaterad hur röstningen gick :) Tack för den underbara uppdateringen <3
Vi började med ett stop Dole plantation, där sa jag åt Angelica att pröva en Dolevip glass :D Vi fortsatte sedan mot norr, när vi kommit fram till North Shore var det lunchtid så vi började med att äta lunch från en foodtruck. Vitlöks räkor och ris :) Vi körde igenom North Shore, eftersom jag varit där redan och Angelica kunde kolla via bilen så valde vi att inte stanna där utan fortsatte mer norr ut för att kolla på sköldpaddor. Tyvärr hittade vi inga :( Efter de åkte vi till Lainkai (Oahu finaste strand) och där stannade vi tills solen började gå ner då tog vi oss tillbaka till Waikiki för att göra oss iordning för middag. Idag hade vi bestämt oss för att pröva restaurangen Top of Waikiki. Vilket vi inte visste innan men de var en snurrade restaurang :) När vi kom upp hade det redan blivit mörkt men man såg över hela Waikiki och det var helt otroligt :) Min fina stora syster bjöd mig på denna otroliga middag och efter den otroliga upplevelsen beslutade vi oss för att ta efterrätten och några drinkar på Hard Rock Cafe :) Vi satt i baren, vi delade på en hot fudge brownie med glass fast vi tog bort brownie såklart, och åt bara glassen med fudgen, grädde och nötter :) haha ni skulle sätt bartenders min när vi beställde den och bad att få den utan kakan ;) En riktigt bra lördag <3 Mycket bilåkande men vi såg mycket :) och avslutade kvällen på ett magiskt sätt <3

Söndag:
Vi vaknade tidigt, vi hade satt alarm på 6:30 för att åka till Diamond head för hike. Vi köpte kaffe och vatten på en ABC store innan vi gav oss iväg. Angelica gillade det verkligen och vi fick några riktigt bra bilder :)
När vi kom ner åkte vi tillbaka till hostlet för att byta om till bikini och äta frukost. Våran Continental frukost som ingick på hostlet bestod av rostade mackor och kaffe så ja.. Vi sket i den och gick till ett ställe som gjorde gluten fria mackor :D köpte med oss de och yoghurt och gick och la oss på stranden och där låg vi ända fram till kvart i tre. Då gick vi och gjorde oss iordning för kvällens äventyr.
Vi skulle idag gå på Germaines Lua, vilket jag hade blivit rekommenderad av Melissa. Vi blev upphämtade 16:30 eller ja vi skulle ha blivit men med Hawaii tid så kom vi inte iväg förens vid 17 ;)
När vi väl kom fram tog vi först ett foto vid vattnet sen blev det en drink. Luan började med att se en gris bli uppdragen ur jorden som de kokat i 17h vilket vi sen också fick pröva att äta. Båda jag och Angelica tyckte de inte var supergott. Men det fanns massa annat gott på buffén :) Samtidigt som vi åt pågick en polynesisk show från de olika polynesiska öarna. Det var en jättebra grej men jag ger den 7 av 10 toast ;)
Vi kom hem redan runt tio och då började vi packa och sedan gav vi upp.

Haft en otrolig vecka och jag kan inte förstå att jag är klar med skolan nu. Kan inte riktigt fatta att Angelica är här heller. Hawaii är verkligen magiskt och det kommer bli jobbigt att behöva lämna ön. Men jag vet att nya äventyr väntar och än är inte min resa riktigt över <3

Tack tårtan till familjen från mig och Theresekursiv text

Jag är så otroligt tacksam att få ha så långa underbara människor i mitt liv <3

Hejdå Pappa Daniel :(

Och då var äntligen Angelica här :D

Hej då Therese.. Ses snart igen! <3

Av Einebrant - 9 maj 2016 18:58

Den veckan började ju bra... Jag vaknade strax efter sju och kunde inte somna om så jag gick ner och kollade lite på Grey. Sen ringde Sarah så det var trevligt iaf. Sen gick jag upp för att sparka igång Therese för vi hade bestämt oss för att springa innan vi var tvungna att åka till skolan. Så vi sprang och körde lite styrka. Sen gjorde vi oss i ordning för att åka ner till stranden för att hänga där en stund innan vi började skolan 14:30 som alltid .. Men nej, när vi var på väg ner mot skolan tog jag upp vårt schema och där visade det sig att vi skulle tydligen ha börjat 10:00 med surf idag för imorgon när det egentligen ska vara är det inställt pga lärarnas dag. Kul! Så nu har jag bara en surf lektion kvar ist för två :( Och eftersom jag ska på äventyr från och med onsdag så kan jag inte heller kriga för att få komma på surf lektionen på torsdagen. Så jag får helt enkelt köpa de att vi totalt missade den idag och se fram emot nästa vecka ist. (Fett sur på att ingen sagt till att det skulle ändras)
Men iaf vi höll fast med planen att åka till stranden, vi kom ner till stranden runt 12:30 och började med att bada innan vi båda somnade en stund i solen. Vid två började vi gå mot skolan. Skolan gick fort idag då vi bara hade två lektioner. Efter skolan åkte vi direkt hem. Åt middag och sedan bestod kvällen av Greys för min skull och Therese kollade på något på sin dator.

Tisdag:
Upp tidigt för skola, ja och idag hade vi bara två engelska lektioner då surfen var inställd.
Efter skolan följde jag med Therese och vår klasskamrat Chatrine för att boka bad med hajar! :p glad att jag ska på andra äventyr imorgon. Så imorgon kommer Therese hoppa ner i havet i en bur omringad av hajar.. galning ! ;) Men som sagt jag ska ju på annat, eller ja jag hade absolut inte följt med på de även om jag skulle varit kvar på Hawaii.
Efter de gick jag och Therese och åt lite lunch innan vi gick tillbaka till skolan för att göra vårt departure test. De skulles göras före imorgon kl 13 så var lika bra att göra det nu. Hur det gick? Ja jag har ingen aning och kommer inte få veta förens nästa vecka, men kändes absolut inge bra. Jag och test/prov har aldrig funkat bra ;) men men en vecka kvar i skolan sen semester :D
Efter vi gjort testet gick vi till Alamoana ett stort shopping center nära skolan och där fick jag min födelsedags present nr två av Therese, jag fick fixa mina naglar så nu är dom fina till mitt äventyr :D Tack underbara vän!
När vi kände oss klara så åkte vi hem.
När vi kom hem åt vi middag och idag åt hela familjen tillsammans.
Efter middagen lärde Daniel mig att spela Ukulele ;) eller ja jag ville åka och köpa glass, och Daniel har tjatat på oss att vi borde lära oss att spela ukulele så vi kan köpa en och ta med oss hem och imponera på er där hemma(kommer aldrig att hända) men iaf så bad jag Daniel att köra oss till affären så då sa han, om du lär dig spela ukulele så kör jag dig så då var det bara att lära sig :D Efter ca en timme så körde han oss till affären men tvingade mig att ta med mig ukulele och öva i bilen. När vi kom in på affären tog han över instrumentet och gick runt i sin egna värd och spelade medan vi valde glass :) så nu vet jag hur man spelar en låt av Jason Raes. Men måste nog öva lite till.
När vi kom hem kollade jag och Therese på film och åt våran glass innan vi somna.

Onsdag - Äventyr till Vegas!
Idag tar jag flyget till Vegas för att överraska Andreia som är där på konferens och för att fira min födelsedag med henne :)
Har inget boende bokat så hoppas på kunna bo i hennes rum, annars löser det sig. Jag betalde inget extra för bagage så jag har bara med mig en liten ryggsäck med fyra olika party outfits och min bikini.
Andreia vet inte att jag kommer så det ska bli så kul att få se hennes min när hon ser mig. Men den största utmaningen är att ta reda på vart hon befinner sig om hon inte är på hotellet :p
Det är en 5,5h flygresa till Vegas från Oahu och eftersom jag försökte verkligen pressa ner priset så sitter jag nu på ett mittensäte mellan två herrar.
Jag som alltid kan sova pga att jag alltid har fönsterplats och bara lutar huvudet mot fönstret och somnar kan inte sova nu! Funkar absolut inte. Men men snart framme :p
När jag kom fram tog jag mig ner mot The Strip, hade kontakt med en av Andreias kollegor och dom var på jobbfest så jag började med att äta middag på Dennys och bytte om till lite mer Vegas ;) sedan köpte jag mig en öl och vandrade in och ut på olika hotell och casinon för att få tiden att gå :)
När klockan var strax efter 22 var jag rätt trött på att Andis kollega inte kunde ge mig ett bra svar på vart och när vi kunde ses så jag skrev till henne:

Okej vet att du är på jobbfest för jag har kontakt med Håkan för jag skulle överraska dig .... Men nu har jag ledsnat på att vandra själv på Strip med en bira i handen .. JAG ÄR HÄR!

Och precis när jag skickat iväg det meddelandet så får jag ett svar av hennes kollega att om 15 min kan vi träffas på en bar! Så typiskt men iaf jag tror hon blev rätt överraskad ändå :)
Så vi möts upp på en bar och möts av en tjej i tårar(glädje). Sen drar festen igång. Det var mycket folk från Andis jobb och från partners till dom. Mycket trevligt. Det blev en lång kväll och somnade ovaggad när vi kom till hotellet.

Torsdag:
Vaknade upp väldigt sent och rätt slitna så vi bestämde oss för att gå ner och köpa ngt att äta och sedan gå och lägga oss vid poolen. När vi kom ner till poolen, stod det en kille och gav ut gratis biljetter till ett poolparty vid en av hotellets pooler, så ja vi gick bestämde oss för att kolla in de och inne på partyt hittade vi Andis kollegor så en lugn förmiddag blev det inte som vi tänkt oss. Vid 16 var partyt över så då gick vi upp på rummet duschade, vilade lite och sedan träffade vi Andis kollegor för middag. Vi åt på Twin Peak och sedan gick vi tillbaka till hotellet och drack drinkar innan vi drog vidare mot klubben Hakkasan där Calvin Harris spelade. Vi stod i kön en bra stund och klockan hann slå tolv och bli min födelsedag innan vi kom in. Så blev grattad i kön :D och sedan när vi väl kom in var stället packat av folk, för mycket människor men vi hade en trevlig kväll och lämnade stället efter tre någon gång :) När vi kom tillbaka till hotellet åt jag och Andi nattamat på hotellet cafe innan vi gick och la oss <3

Fredag - födelsedag
När jag vaknar så har Andi lämnat rummet, jag skickar ett mess till henne och frågar vart hon är och hon är och köper födelsedags kaffe :D När hon kommer tillbaka till rummet sjunger hon för mig och sen beställer hon upp en riktigt lyxfrukost på rummet, omelett, bacon, frukt, cheesecake och champagne :) riktigt lyxigt <3 så bortskämd!
När vi börjar bli klara med frukosten kommer Andis kollega Linda upp på rummet för vi hade bestämt att vi skulle åka till ett outlet för dom skulle handla lite. Jag hade först inte tänkt att handla något med i slutändan blev det två nya skor från sketches (tack mamma och pappa för födelsedags presenten) ;) När vi lämnade outletet började det regna och då åkte vi till Cesars palace för att gå i affärerna som finna där. Eller ja Andi behövde besöka VS, så medan hon sprang runt där inne satt jag på en bänk och vaktade hennes påsar :) Sen när hon kom tillbaka till mig så hade VS tydligen erbjudande på att för varje sett BH och trosa man köpte fick man en VS parfym så eftersom jag har världens bästa vän så kom hon till mig och sa kom .. Du ska välja en parfym till dig <3 UNDERBARA HON! Efter mycket beslutsångest så valde jag en :)
När vi var klara på VS tog vi oss tillbaka till hotellet för att vila lite och för att sedan möta upp några fler av hennes kollegor för middag.
Vi åt på ett steak house och efter middagen utmanade Andi hennes två norska kollegor på Beerpong, vi mot dom. Grabbarna trodde verkligen att de skulle bli en lätta match för dom och var sjukt kaxiga ;) och efter en jämn match avgjorde jag och grabbarna tog det hårt och faktiskt gav upp totalt och lämnade ;) Men jag och Andi var fett taggade så vi körde en runda mellan oss och under tiden vi körde mot varandra var det några olika grabbar som utmanade oss, så när Andi väl vunnit våran tajta match mötte vi några grabb gäng, riktigt kul, jag tror vi kom upp i sju matcher där vi förlorade en så vi ägde grabbarna ;) Efter sju matcher av beer Pong är man med i matchen om vi kan säga så. Så vi hängde med de sista grabbgänget vi spelade mot ut och klubbade. Riktigt kul kväll mindre kul att vakna på lördagen ;)

Lördag:
Vaknade hyfsat tidigt ändå och gjorde oss iordning för en dag vid poolen.
Vi började att köpa frukost på Starbucks och precis när vi klev ut öppnade sig himlen och regnet öste ner så vi vände tillbaka in och käkade våran frukost sittandes på Starbucks, när vi ätit upp hade solen kommit tillbaka :D så vi gav oss ut, blev någon timme där innan ovädret drog in igen. Då bytte vi från poolen till hotellrummets badkar :)
Vi hade bestämt att vi skulle äta middag med Andis enda kollega som var kvar vid sju men redan vi sex var vi sjukt hungriga. Vi bestämt att vi skulle äta på Olive garden och när vi kom dit var det 45 min väntetid så vi vände u dörren och tog en annan restaurang. Blev ett ställe som heter Mortons, ett lyxigt steak house. Riktigt bra mat, väldigt gott <3
Efter middagen hade vi redan bestämt att vi inte skulle göra något förutom att ära chips kolla film och packa.
Så när vi kom tillbaka till hotellet skickade jag upp Andi till rummet för att hon skulle börja packa och jag gick och köpte gott :)
När jag kom tillbaka låg hon utslagen på sängen :p Jag dukade upp och satte på Tven och på en kanal var det sista pirates of Caribbean filmen så jag fastnade där. Andi sov sig igenom hela så när den var slut närmare tolv borstade jag tänderna och stängde av allt. Strax innan 02:00 vaknade Andi och fick för sig att börja packa så jag höll henne sällskap :p sen somnade vi om.

Söndag:
Klockan ringde 07:00 mitt plan gick 11:13.
Ett jobbigt hej då väntade igen men de positiva denna gång är att det bara 20 dagar kvar tills vi ses igen <3
Andi passade på att checka ut för att sedan lägga sig vid poolen innan hon var tvungen att åka till flygplatsen. Hennes flyg gick på eftermiddagen.
Jag var på flygplatsen strax efter 9 och som jag hade räknat ut var jag inte ensam så kön till säkerhetskontrollen var väldigt lång.
När jag väl kommit igenom den fick jag sms om att mitt flyg var försenat en timme som sen bara blev tillslut 20 min.
Jag hade först ett flyg till San Fransisco och där hade jag 2,5 h väntan. På de första flyget sov jag 90% av resan riktigt skönt.
Flyget mellan San Fransisco och Hawaii sov jag till och från :) den flygresan tog ca 6h.
När jag kom fram till Hawaii tog jag en uber hem. När jag kom hem åt jag middag, duschade och sen sov :)

Har upplevt igen en sjukt rolig vecka och jag är verkligen lyckligt lottad som har fått möjlighet att få göra denna resa. Alltid när man är "själv" så hinner man tänka en del och ja även om det är nu 20 dagar kvar tills jag är hemma i Sverige igen så börjar det komma en liten ångest över att det snart är över. Tänk att detta underbara äventyr börjar lida mot sitt slut. Jag ser fram emot att få komma hem igen det gör jag men jag skulle också vilja fortsätta leva i denna drömvärld och bara resa. Resa för mig är lycka och man kan aldrig resa för mycket <3

Av Einebrant - 4 maj 2016 12:06

Tänkte att jag skulle visa er hur jag bor och några bilder från skolan :)

Börjar med hemmet:

Och så lite bilder från skolan..

Och här skylten för vårt samhälle där vi bor: Foster Village :)

Av Einebrant - 2 maj 2016 10:41

Måndag:
Idag åkte vi tidigt till skolan pga två saker, Therese skulle iväg till Skydivingen igen och sen hade vi lovat vår nya värdsyster att visa henne vägen till skolan. Hon kan knappt några ord på engelska så de är rätt svårt att kommunicera men hon följde efter oss till skolan och vi bestämde att hon skulle vänta på oss där tills vi slutade 17:20 så hon kunde åka med oss hem.
Therese gick iväg till hennes mötesplats och jag gick ner till stranden. Jag hade en lugn förmiddag på stranden, skrev lite vykort, sov och solade och sedan när de var dags att ta sig till stannade jag på starbucks för en kaffe och sedan gick jag förbi postkontoret för att skicka iväg korten :)
Therese fick hoppa idag och allt gick bra, hon tyckte det var otroligt häftigt :) hon kom tillbaka precis i lagom tid för första lektionen :) Vi hade två lektioner och efter skolan satt Negisa och väntade på oss. Vingade tyvärr otur idag med buss nr 2 idag så vi gick sista biten. Så förhoppningsvis kan vi visa Negisa hela buss vägen hem imorgon.
När vi äntligen kom hem, sprang jag ett varv innan middagen. Efter middagen pratade jag en stund med Lisa som imorgon flyger till Filippinerna för att jobba där i 2, 4 eller längre månader. Så stolt över henne som vågar ta steget ut i det okända och pröva något nytt, något vi alla lär oss av <3 Tråkiga i det hela är att jag inte kommer få se henne på sååå länge :( men tiden går fort och hon är snart hemma igen och då är jag hemma för att möta upp henne på Arlanda <3
Sen efter samtalet gjorde jag och T lite core övningar. Nu ligger jag i sängen och kollar på Grey och snart redo för att somna :)

Tisdag- Thereses födelsedag :) <3
Idag hade jag ställt väckarklockan på 5:45 för att hinna äta frukost och fixa frukost till Therese innan hennes alarm skulle gå igång 6:15. Jag fixade hennes frukost och gick upp till vårt rum sjöng för henne och gav henne en present :) medan hon åt frukost i sängen så drack jag mitt morgonkaffe. Sen ringde Andi och pratade lite <3
Vi började dagen med två engelska lektioner och efter sista engelska lektionen hade jag ordnat så några från klassen hade köpt en tårta, en ballong och ett födelsedagskort som alla hade skrivit under till Therese. Så vi hade ett litet födelsedags kalas i skolan för Therese. Våran sista lektion idag var surf :D idag gick det rätt bra. Idag lyckades jag stå väldigt länge och svänga några gånger. Läskigast idag var att det var väldigt mycket folk ute och surfade, jag tycker det är så svårt att inte vara i vägen för de rutinerade personerna.
Efter skolan gick vi till Apple store för att lämna in Thereses trasiga telefon. Sedan gick vi till Jamba Juice för att köpa lite lunch. Vi tog med oss våra godsaker till stranden och åt dom där. Sedan tog vi en power nap i solen innan det var dags att gå tillbaka till skolan för att möta upp våran nya värd syster. När vi "plockat" upp henne gick vi tillbaka till Apple store för att hämta telefonen :)
Idag blev hemresan väldigt lång. Idag matchade ingen av våra bussar så vi fick vänta ca 50 min på våran sista buss. Men hem kom vi tillslut och då åt vi middag och Cherry hade bakat tårta till Therese. Så vi firade lite till innan vi gick mätta och belåtna och la oss.

Onsdag:
Idag åkte vi tidigt till Hanauma Bay för lite snorkling igen. Therese hade med sig sin nyköpta engångs undervattenskameran. Ska bli spännande och se om det blev några bra bilder. Det var väldigt mycket fisk idag så det var riktigt häftigt :)
Sen tog vi oss en timme på stranden och bara chillade innan det var dags att börja röra sig mot skolan som började 14:30.
Idag var klasserna väldigt enkla, för ilab och sedan hade vi planering inför 11 maj då skolan anordnat "field day" en dag där vi ska tävla mot varandra, så idag blev vi indelade i olika lag. Och resten av dagen fick vi presentera oss för våra nya lagkamrater, hitta på ett lagnamn, vilken färg vi vill vara, hejaramsor mm. Jag hoppas det kommer bli kul, jag hatar ju att förlora så jag ska göra allt jag kan för att mitt lag ska vinna ;) tar inte en förlust :p
Efter skolan åkte vi hem, den här veckan har absolut inte varit våran buss vecka.. Idag missade vi våran anslutnings buss med ca 2 min och nästa buss gick inte förens 1h. Vi började gå hemåt då jag gav förslaget att gå förbi Target(en mataffär) för att handla lite och så messade jag Cherry och kollade om hon kunde hämta oss där, och det kunde hon.
När vi kom hem åt vi middag. Efter middagen satt jag kvar och pratade med Cherry en bra stund innan jag gick upp på rummet.

Torsdag:
Idag efter skolan hade vi bestämt oss för att åka till Manoa Falls trail, vilket ligger ganska nära till skolan. Så vi lämnade våra väskor i receptionen och tog bara med oss våra busskort och mobiler för målet var att springa den rundan, då vi hört att den hiken inte alls är lång... När vi kom fram sprang vi fram till vattenfallet vilket kanske tog oss max 20 min :) men när vi skulle gå tillbaka hittade vi en skylt med en annan stig så vi tog den. Och ja det fick uppför och uppför och uppför jag vet inte hur länge vi vandrade uppför ... :p men efter ett bra tag kom vi till ett vägskäl med tre olika stigar så ja vi valde en och den vi valde tog "aldrig" slut. När vi vandrat ett bra tag uppe på toppen av berget och jag fått tillbaka kontakt på min telefon kunde vi äntligen kolla Google maps vilket då visade sig att vi vandrat iväg från ena berget till de andra och var nu på helt andra sidan av vart vi började. Men vi fortsatte och till slut kom vi ner. När vi kom ner kom vi till en bilväg så vi följde den tills vi hittade en busshållsplats och från där hoppade vi på första bästa buss, vilket som tog oss tillbaka downtown där vi kunde byta buss till skolan igen ;) så efter en "kort trip" till Manoa var vi äntligen tillbaka i skolan och sååå törstig som jag var då har jag inte varit på länge. Men summan av kardemumman de blev en riktigt bra träning ;)
När vi druckit vatten och chillat lite i skolan tog vi oss hemåt. Idag klaffade alla bussar så det gick bra och smidigt att ta sig hem :) När vi kom hem åt vi middag med hela familjen och hade en riktigt trevlig kväll. Innan vi somnade började vi kolla på film :) som vanligt stängde vi av efter halva för att sova :p

Fredag:
Sovmorgon innan vi började ta oss ner mot skolan. Idag hade vi tre värdelösa lektioner. Men men enkla.
Efter skolan idag stannade vi kvar downtown/Waikiki för middag. Vi började med massa fönster shopping och hade allmänt kul med att pröva kläder och skor och kollade på människor. People watching är väldigt kul här i Waikiki.
Sen gick vi till en restaurang våran lärare hade rekommenderat. Hula Grill, vilket var en riktigt bra restaurang :)
Vi åt en trerätters middag och de visade sig vara en förtidig födelsedags present till mig från Therese :D underbara vän <3
Efter middagen fortsatte vi med lite fönstershoppande innan vi beslutade oss för att åka hem. Idag tog vi en uber hela vägen hem, då våran sista buss hade slutat gå.

Lördag:
Jag vaknade tidigt idag och började dagen med att prata med Mamma <3 sen när Therese vaknat åkte vi med Cherry till en Farmers market. Det var en väldigt liten marknad men de var väldigt trevligt, vi prövade en hälsosmoothie och sen poi(eller hur det stavas). Jag tycker de alltid är intressant att gå på farmers markets och pröva lokala råvaror :)
Efter Cherry handlat allt hon behövde körde hon hem oss igen. Vi gjorde lite tvätt chillade, jag kollade på Grey, sov faktiskt en stund också :)
Det blev en seg morgon innan vi tog oss ner till Waikiki för Spam Jam festival. Vad är spam kanske ni undrar. Spam = kött, det är malet kött, vilket kan vara fläsk, nöt eller blandat, man tager vad man haver. Och här på Hawaii äter man de med "allt" så festivalen bestod av olika representanter från olika restauranger som serverade olika rätter av spam. Vi prövade bara två olika små rätter sen var vi ganska mätta :) efter ha vandrat festival gatan ner avslutade vi med att köpa en varsin shaved ice, vilket också är väldigt populärt här på Hawaii, de är is med smak, alltså typ isglass ;)
Efter glassen köpte jag en kaffe och sen gick vi till ett hotell som har gungstolar på en veranda mot huvudgatan, där satt vi en stund och bara chillade innan vi började vår resa hem igen. Idag tog vi bussen till transfer stationen, där köpte vi vin, glass, chips och choklad så när vi kom hem kollade vi på film och hade lördags fest, vi firade våra födelsedagar :p

Söndag:
Sovmorgon eller ja.. Jag vaknade strax efter åtta och kunde inte somna om så jag gick ner till köket och åt frukost och kollade på Greys. När Therese kom ner och åt frukost bestämde vi oss för att gå till en hyrbilsfirma nära där vi bor. En firma vi pratat med för ca två veckor sen om att hyra bil och fått lite priser. När vi kom dit visade det sig att de inte hyr ut bilar för 24h men kunde göra ett undantag .. Hmm när hon berättade vad priset skulle bli skrattade jag och frågade om hon var seriös?! Hon ville ha 166$ för en dag, för den minsta bilen, vem försöker hon lura?! Okej att jag är blond men jag betalar f** inte de för en bil för 24h okej om jag skulle hyra en Ferrari eller nåt. Nej nej så ingen bil idag. Men vi ändrade inga planer förutom att vi inte hade någon bil. Vi bet i det sura äpplet och tog oss till vår destination med lokal bussen idag. Vilket gör oss lite mer låsta än tänkt men är man student så är man :) Destinationen idag var North Shore, den norra delen av ön med mycket surf historia och gamla byggnader. Vi började med att stanna vid den kända foodtrucken Giovanni, jag hade fått tips från San Diego att den var värd att besöka. Där beställde vi vitlöksräkor med ris, vilket var jätte gott. Efter de vandrade vi igen North Shores huvudgatan och kollade i butiker. Vi köpte oss en varsin smoothie på North Shore kaffe hus(jag tog såklart en kaffe smoothie). När vi vandrat igenom hela gatan kom vi fram till en strand. Där la vi oss och fångade lite eftermiddags sol innan vi beslöt oss för att börja resan hemåt. Vi fick byta buss 3 gånger för att komma hem och det tog oss 2h men ändå smidigt ;)
När vi kom hem var middagen klar, så vi åt tillsammans med Nagisa och sedan gick vi upp på vårt rum och kollade på film. Nu är det dags att tagga för en ny vecka med många härliga äventyr att se fram emot ;)

Av Einebrant - 26 april 2016 10:52

Måndag:
Idag hade vi bestämt oss för en chill dag. Vi började med att sova tills vi vaknade vilket inte blev så länge :p Therese spenderade morgonen i telefon med sin farbror och jag pratade först med Andi och sedan Madde :)
Sen kollade jag på Mästarna mästare och sedan låg jag bara i sängen och lyssnade på musik tills det var dags att röra sig neråt skolan. Idag hade vi först en engelska lektion och sedan en ilab lektion på de lektionerna jobbar vi med olika övningar online.
Efter skolan åkte vi direkt hem, när vi kom hem bytte vi om för att gå ut på en powerwalk, sedan gjorde vi lite core övningar innan vi åt middag :) Efter middagen kollade jag på Greys innan jag somna :)

Tisdag:
Tidig skola, och sista lektionerna idag var Surf :D idag gick det sämre för mig än första gången, men några vågor lyckades jag fånga och stå igenom ;) Rev mig på revet idag också på tårna så lite blod men inga hajar ;)
Efter gick vi och köpte kaffe till mig innan vi intog stranden för en liten stund.
Vid halv fem började vi röra oss hem. När vi kom hem åt vi middag och sedan körde vi vår core övning. Vi kollade på film innan vi somnade. Idag blev det Prinsen och Jag. Handlar om den Danske prinsen som blir kär i en amerikan. Therese hade inte sett den så jag var tvungen att visa den såklart :)

Onsdag:
Sovmorgon, sen tog vi oss ner till stranden. Vi hängde där tills det var dags att gå till skolan. Vi började 14:30 och hade två engelska lektioner.
Efter skolan 17:20 åkte vi direkt hem. Vi hade tidigare bestämt oss för att gå från första bussen istället för att byta till buss nr två. Så när vi var framme vid våran transfer station gick vi hem ist. Det tog oss ca 40 min så det blev en bra PW. När vi kom hem körde vi lite styrka innan vi gick in och åt middag. Idag fick vi spaghetti(glutenfria för mig) och köttfärssås :) efter middag umgicks vi lite med Cherry och Daniel innan vi gick upp på rummet och började kolla på filmen Holes. Efter halva filmen gav vi upp och somna.

Torsdag:
Tidigmorgon. SÅÅ trött, de tar på energin att vara nyttig och träna massa ;)
Vi hade planen att åter igen åka tillbaka till Hanauma Bay för lite mer snorkling, men efter skolan var ingen av oss direkt sugna på en eftermiddag med snorkling, för trötta. Så vi bestämde oss då ist för att åka iväg till Dole plantation för att göra det vi inte gjorde sist när vi var där för det regnade. Så vi tog oss dit, och med buss tog det oss ca 2h men men vad gör som fattig student ;) när vi kom fram började vi med att åka med Dole express tåg runt annans odlingen tyvärr hade de precis skördat så inga ananaser att se, men de var kul ändå. Efter de gick vi in i världens största Maze labyrint, man fick en karta och ett stämpel kort och sen var det bara att hitta alla stationer, vi gjorde det rätt bra, tog oss bara 30min ;)
Efter de tog vi oss en varsin Ananas smoothie och kollade på en presentation på hur man väljer rätt annans och hur man skär upp den på bästa sätt .. Så ja nu är man expert ;)
Efter de gick vi runt lite i souvenir butiken innan vi började våran resa hemåt. Vi var tvungna att byta buss 3ggr för att komma hem.
När vi kom hem kollade vi klart på filmen Holes sen dog vi båda av trötthet tills Lee kom in på vårt rum och sa att middagen var klar. Idag bjöds det på kycklingsoppa.
Efter middagen kollade jag på Berg&Meltzer på Hawaii, önskar dom ska göra ngt som vi kan få inspiration ifrån men hittills inget sånt :p hoppas på avsnitt tre.

Fredag:
Idag började jag dagen med att tvätta kläder och prata med Åsa och Ida <3 medan jag drack mitt morgonkaffe.
När kläderna var klara var jag och Therese också klara för att börja ta oss ner mot skolan.
När vi kom till skolan var vi 30 min tidiga så vi satt och pratade med några från Klassen som också var tidiga. Idag stod utflykt på schemat. Vi hade tillsammans bestämt att vi skulle åka till Diamondhead med klassen. Jag tyckte de var lite tråkigt då jag och Therese gjorde den hiken första veckan, men men de är en relativt enkel hike så alla kan genomföra den :)
Det blev en bra eftermiddag tillsammans med klassen uppe på Diamondhead. När vi var klara med de åkte jag och Therese till ett känt bageri, Leonards. För att fira in fredagen. Vi prövade den fantastiska Malasadas vilket inte vi tyckte var så speciellt, men men god var den. Sen började vi våran långa buss resa hem, idag tog det oss över 2h att ta oss hem. När vi kom hem åt vi middag med familjen innan vi fick upp på rummet och började en ny film, idag blev det Girls just want to have fun, med Sara Jessica Parker, ingen film jag skulle rekommendera den var ok men inget mer.

Lördag:
Idag skulle vi äventyra på olika vägar, kändes lite konstigt. Men Therese hade bokat Skydiving idag och eftersom jag gjorde de både hemma i Sverige och i San Diego och har ett annat äventyr som kommer upp snart så kände jag att pengarna räcker inte till allt, så även om jag verkligen kunde ha hoppat en gång till för det är magiskt så får det bli en annan gång :)
Men iaf, jag åkte med Therese ner till Waikiki redan vid 07:00, hon skulle där möta två av våra klasskamrater och bli upplockade av Skydiving transferbuss. Jag hade dock planerat ett lite lugnare äventyr för mig, jag hade bestämt mig för att gå och se Jungelboken och förhoppningsvis Zootopia :) Therese skulle bli upplockad 10:00 och min film började 10:30 så det var perfekt. Så när jag följt med Therese till hennes plats så lämnade jag henne och vandrade på bort mot min bio :) Jungelboken var riktigt bra, men startade lite för sent så den gick över starttiden på Zootopia så jag fick nöja mig med en film ;)
Efter min film, fick jag meddelande av Therese att vädret på norra sidan var för dåligt så dom kanske var tvungna att ställa in hoppet men de satt och väntade. Jag passade då på att gå och köpa lite solkräm och fixa en födelsedagspresent åt Therese som fyller år på tisdag, så för min skull var de bra att vi hade lite tid utan varandra idag :p Efter köpte jag mig en Acciai bowl från Jamba Juice och sen gick jag ner till stranden för att äta den och bättra på brännan lite ;)
Efter drygt kom en besviken Therese tillbaka, de hade fått boka om hoppet så förhoppningsvis ska hon hoppa på måndag.
När vi legat en stund på stranden, så beslöt vi oss för att gå och handla en födelsedags present till hostdady Daniel som fyller år imorgon. Han älskar kakor, glass och choklad så vi hittade en stor låda med choklad som vi köpte, en stor vit rosett som vi kunde sätta på paketet och ett grattis kort, Perfekt.
När vi kom hem tog vi ur en låda choklad och åt upp den själva för de tyckte vi var värda ;) så när han öppnar de kommer det bara finnas 5 askar ist för 6 st men vad gör de ;) haha vi var ju tvungna att smaka för att se om dom var goda ;) Lördagen kvällen var lugn vi åt choklad och kollade på två filmer. Familjen var på bbq party så de var hemma sent, efter vi somnat.

Söndag:
Idag kom det en ny student till familjen, en tjej från Japan. Så vi vaknade när hon ringde på dörrklockan. Hon verkar vara väldigt trevlig men kan inte ett ord engelska så hon säger inte mycket ;) Vi sjöng för Daniel och gav han våran present innan vi satt oss för frukost, Daniel och Cherry åt frukost tillsammans med oss idag. När vi var nästan klara frågade Daniel oss vad vi skulle göra idag och då sa vi att vi tänkte ta oss till Manoa falls och efter fram och tillbaka hur vi skulle ta oss dit så erbjöds sig han att köra dit oss innan han skulle till kyrkan, de går bara i kyrkan när någon fyller år. När vi kom fram så var det in till Manoa falls han kört oss utan Manana trail men jaja de gick lika bra, det var en riktigt bra hike, var både äventyrligt och fint. Vid slutet av hiken hittade vi ett vattenfall där vi kunde bada :D det var ganska mycket folk men det var riktigt coolt, önskar jag kunde dela med nig känslan, men känslan och hur vackert de egentligen var fastnar aldrig på bild. Men det var iaf en av de bästa hikerna vi gjort.
Vi hade hoppats på att Daniel skulle kunna hämta oss också men de kunde han tyvärr inte så vi beställde en uber hem, för att åka buss leriga och blöta som vi var, var inget alternativ. När vi kom hem tvättade jag våra skor med trädgårdsslangen medan Therese började duscha sen duschade jag. Efter de tog vi båda en powernap.
Resten av dagen hängde vi hemma och bara slappade. Efter middagen kollade vi på film innan vi somnade.

Surfskada ;)

Vår present till pappa Daniel

Av Einebrant - 18 april 2016 22:31

Måndag:
Idag innan skolan tränade vi lite på hemmaplan med en löprunda och sedan lite core övningar.
Skolan började 14:30 och slutade idag 17:20 Två engelska lektioner, våran lärare var sjuk idag så vi hade en vikarie, vilket va så där tyckte jag men men jag stod ut ;)
Efter skolan åkte vi direkt hem, när vi kom hem åt vi middag och sedan var det kväll.

Tisdag:
Tidig skola så vi åkte med Cherry och Lee till våran buss. Började skoldagen med två engelska lektioner och våran lärare var tillbaka :) Efter de var det dags för spinklass och vi hade lyckan att få en varsin plats i surf klassen :D så inge mer Hula dans :p
Så iaf 2h 40min surf väntade. Brukar inte ofta vara nervös men efter klass introduktionen och alla instruktioner om säkerhets regler och sånt så var jag rätt nervös kändes som om detta kommer bli väldigt svårt och läskigt. Men så fort vi var ute i vattnet på brädorna glömde jag bort min nervositet och tanken på hajarna. Det var otroligt roligt och jag lyckades verkligen bättre än väntat, det jobbigaste är knät. Känns lite ostadigt men de gick ju bra, stod upp på några vågor :) tiden gick fort och plötsligt var det dags för sista vågen innan de var dags att glida in mot stranden igen. Men bara att ladda om för nästa tisdag igen :)
Efter lektionen köpte vi lite lunch och intog stranden. Vi åt vår lunch sedan blev det en powernap ;) när klockan började närma sig 17 började vi röra oss hemåt.
När vi kom hem tog vi oss en löprunda och sedan några muskel övningar innan vi gick in. När vi var klara med de gick vi in och då var maten precis klar så vi åt middag med Cherry och Lee. Jag, Therese och Cherry satt kvar en bra lång stund och pratade om livet, en mycket trevlig stund. Efter de gick jag och Therese upp och kollade på film, Legally Blond (Therese hade inte sett den). Och ja ni som känner mig när det kommer till att titta på film och speciellt en film jag sett 100 gånger förstår att efter ett tag somna jag. Therese stängde av filmen efter ett tag då hon också höll på att somna.

Onsdag - exakt en månad kvar i skolan:

Sen skola men vi åkte med Cherry och Lee på morgonen för att hinna med ett litet äventyr innan skolan.
Vi hade bestämt oss för att besöka Hanauma Bay för att snorkla och se den underbara platsen som vi hört att den va.
Det var en mycket trevlig plats och riktigt coolt att det var så mycket fisk så nära land. Jag hade lite problem med min snorkel utrustning och hade tillslut sönder den :( men jag fick en ny, och den var så mycket bättre. Det var ett väldigt trevligt äventyr och även om jag kanske inte gillar att snorkla så mycket så var detta helt okej då vi var så nära land så jag behövde inte vara rädd för hajar. Efter drygt 1,5h i vattnet gav jag upp och Therese också så vi solade/sov lite innan det var dags att börja röra sig tillbaka mot skolan.
Vi hade bara två lektioner idag också men de kändes som en evighet så trött!
När skolan äntligen var över åkte vi hem och åt middag.
Sen såg vi slutet av Legally Blond, huset fick ett kort strömavbrott precis när vi kollat klart. När strömmen kom tillbaka efter ca 20min startade vi Legally Blond 2, jag såg halva innan jag somna ;)

Torsdag:
Tidig skola, höll koll på lagets kanske sista match i kvalet med live uppdatering från mamma :) och ja det blev också sista matchen för dom vann! Så det blir division ett nästa säsong också, Tack tjejer! <3
Efter skolan idag tog vi en spring tur nere vid Waikiki, vi sprang till en AT&T för Therese skulle säga upp sitt abonnemang på telefonen. Efter de gick vi till en park vid stranden och körde lite fys, efter de sprang/joggade/gick vi tillbaka till skolan för att hämta våra väskor. Sedan hade vi bestämt oss för att gå och köpa godsaker från Jamba Juice för att fira mitt lag :) så vi köpte gott och sedan gick vi till stranden för att avnjuta godsakerna och sedan bada :)
Efter några timmar vid stranden var det dags att ta sig vidare mot södra delen av Waikiki beach där vi hade signat upp oss för lite Sunset yoga :) En skön avslutning på en fartfylld torsdag med ett yoga pass som mestadels innehöll stretch :) Efter yogan tog vi oss hem och var hemma runt halv tio. Jag åt då lite middag innan jag gick och la mig.

Fredag:
Idag tog vi lite sovmorgon, och när vi vaknat och ätit frukost tog vi oss en springtur och sedan lite muskelövningar.
När vi var klara var det dags att göra sig iordning för att åka ner mot skolan, idag skulle vi ha picknick med klassen och vi hade sagt att vi skulle ta med frukt, så vi var först tvungna att stanna till på ett köpcentrum för att köpa frukt.
Vi började dagen i skolan med att jobba med ett projekt arbete, hela klassen ska göra en film om EF Hawaii. Så varje fredag kommer vi jobba på de.
Efter första timmen tog vi oss ner till stranden för att ha picknick och aktiviteter. Det blev en mycket trevlig eftermiddag.
När vi fick lov att gå, fick jag och Therese iväg för att äta middag. Vi hade idag bestämt
att vi skulle lyxa till det med Sushi.
Efter vi ätit så strosade vi runt i affärer medan vi väntade på att klockan skulle bli 19:45 då fredags fyrverkerierna skulle börja(varje fredag skjuter Hilton hotell fyrverkerier nere på stranden). Lagom till 19:30 placerade vi oss på stranden och väntade för att se showen. En mycket trevlig kväll :)

Lördag:
Cherry hade sagt att vi skulle få följa med henne till farmers market men när vi vaknade och gick ner för att äta frukost hade hon fått andra uppdrag så vi får försöka hinna med det en annan lördag. Så då gav vi oss ist iväg på ett nytt hike äventyr. Idag blev det berget Kokohead. Riktigt tungt men häftigt var som en gammal järnväg som hade gått upp för berget så man klättrade upp på rälsen, ja coolt men tungt, men så värt de när vi kom upp, vilken utsikt :) så magiskt <3
Therese tyckte det var jobbigast upp och jag och mina knän tyckte det var jobbigast ner, men tillsammans så stöttar vi varandra bra :)
Efter de besökte vi ett köpcentrum för att införskaffa lunch och snacks inför söndagens äventyr :)
När vi kom hem blev det middag och sedan kollade vi på film tills vi somnade :)

Söndag:
Idag stod en tur runt Ön på schemat. Start kl 9 från skolan så vi var tvungna att åka vid 7 från huset. Regn regn och regn :/ kanske det stoppar. För det är det typiska vädret här, sol och varmt sen kommer det en 5 miniutare med regn och sen är det över, men ... Inte idag, idag när vi verkligen ville ha bra väder för att kunna uppleva alla fina utkiksplatser, stränder och ställen som var planerad på denna tour. Men icke sa nicke, inga vädergudar på våran sida idag.
Men vi var iaf 11 tappra tjejer från skolan som åkte iväg tillsammans med bussföraren och våran aktivitets guide från skolan. Även fast vädret var hemskt höll alla humöret uppe och gjorde det bästa utav situationen så dagen blev trevlig ändå. Vi såg stränder från bussen, vi fick se stora havssköldpaddor, ananas plantage och ja andra trevliga ställen som säkerligen hade varit mycket mer trevligare utan regn, men va *** man kan väl inte få allt här i livet.
På vägen hem blev vi avsläppta nära vårt hem så vi kunde gå hem sista biten, visserligen i regnet, så när vi klev in genom dörren var vi genomblöta, men vi bytte om och sedan startade vi en film och njöt av det perfekta film vädret (Y)
När Cherry kom hem, fixade hon middag och sedan blev det en till film innan det var god natt dags.

Åter igen en underbar vecka på Hawaii, och jag trivs fortfarande och är fortfarande överlycklig lever mitt beslut att förflyttas hit, kunde inte bli en bättre avslutning på mina studier <3